25 toukokuuta 2012

Haave

Olen kirjoitellut joskus aiemminkin tauluista, mutta nyt on taas pakko. Taulun ei mielestäni tarvitse olla uniikki ja numeroitu teos, jos se muuten puhuttelee tai on juuri omaa itseä.
Art4u myy Tommy Tabermannin runoteoksia. Kauniita tauluja, joissa on runo. Taulut on maalannut Outi Tammi.
Näissä on minua, nämä puhuttelevat minua ja nämä minä haluaisin. Kauniita. Ja mahdollista saada myös akustiikkatauluna. Kauneus ja käytännöllisyys samassa paketissa. Hhmm, olemme itse asiassa laittamassa akustiikkalevyjä korkeaan aulaamme... Olisikos tässä ratkaisu?
Tämä ensimmäinen on suosikkini.
Haave
" Tulla lujaksi. Pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle!"
Haave
Suutele minulle siivet

"Suutele minulle siivet, en minä lennä pois, minä vain levitän ne suojaksi sinun yllesi, veitseksi kuoleman kurkulle. Jos lähdenkin, en minä kauan viivy, pian minä luoksesi palaan, sirpin sinä minulta saat jolla niittää, vasaran jolla rakentaa, ja ruukkuusi siemeniä ja multaa. Ja jos en palaisikaan, kanssani olisit maailman halki, siipieni alla kuin kevättuuli."

Suutele minulle siivet
Suutele minulle siivet
Älä sano
"Älä sano ehkä, jos voit sanoa kyllä. Älä sano katsotaan huomenna, jos voit jo tänään sanoa ei. Älä sano lintu kuin lintu, sano pääskynen tai haukka. Älä sano kukka kuin kukka, sano keltavuokko, anemone, ranunculoides ja kissankello. Älä sano, no olkoon, jos voikukista aletaan keittää heikoille keittoa ja kissankelloilla halutaan soittaa muurahaisillekin sapeli kouraan. Älä sano samapa tuo, silläkin uhalla että sinut heitetään vailla vettä ja paitaa pimeään, kylmään. Älä pelkää yksinäisyyttä, ehkä se on pelkkä tauko ennen loppusoiton pitkää, kiivasta syleilyä. Älä huokaa, jos sinun on huudettava. Älä huuda, jos kuiskauskin rikkoisi kurkiaurat matkalla rinnasta rintaan, särkisi ikuisesti aran astiamme. Älä, älä koskaan suutele otsalle jos voit suudella suoraan suulle."
Älä sano

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaunis kiitos kommentistasi!